Historia powstania KPP w Bartoszycach

HISTORIA POWSTANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI w BARTOSZYCACH

Na mocy ustawy Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej Milicja Obywatelska w dniu 6 kwietnia 1990 r została rozwiązana, a w jej miejsce powołano Policję. Nie była to jednak zmiana tylko nazwy i naszywek na mundurach. Nowo utworzona Policja rozpoczęła całkowite przeobrażenia stylu i koncepcji działania. Jej podstawowym celem stało się stworzenie modelu Policji nie tylko sprawnej, ale przede wszystkim przyjaznej ludziom i cieszącej się zaufaniem społecznym.

Obecnie Komendantem Powiatowym Policji w Bartoszycach jest insp. Przemysław Fiertek, a jego zastępcą mł. insp. Tomasz Skarżyński. Obszar działania Komendy obejmuje cały powiat bartoszycki. W skład Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach wchodzi Komisariat Policji w Górowie Iławeckim oraz trzy Posterunki Policji: w Bezledach, Bisztynku i Sępopolu.

W siedzibie komendy przy ul. Warszawskiej 9 policjanci z Bartoszyc pełnili służbę od 1950 roku. Budynek ze względu na upływ czasu przestał spełniać oczekiwania mieszkańców, policjantów i pracowników komendy. Dostosowanie budynku do obowiązujących współcześnie wymogów – choćby wobec osób niepełnosprawnych – nie było możliwe. Dlatego podjęta została decyzja o budowie nowej siedziby. Najpierw na ten cel została przekazana, przez Agencję Nieruchomości Rolnych, działka, a w 2019 roku rozpoczęto budowę, która dobiegła końca w 2020 roku. Od 21 października 2020 roku policjanci rozpoczęli służbę w nowej siedzibie przy ul. Wyszyńskiego 28.

Nowy budynek Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach to najnowocześniejsza policyjna siedziba na Warmii i Mazurach i jedna z najnowocześniejszych komend w kraju. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom wzrośnie nie tylko komfort i efektywność pracy policjantów. Poprawią się także warunki, w jakich będą przyjmowani interesanci, a także zakres czynności wykonywanych na miejscu, co wpłynie pozytywnie na ogólny poziom bezpieczeństwa. W budynku pomieszczenia zostały zaprojektowane z myślą o wygodzie interesantów, a także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wzrost efektywności służby wpłyną nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne, a wielkim atutem budynku, który pozytywnie wpłynie na poziom wyszkolenia policjantów, jest jedna z najnowocześniejszych w kraju strzelnic policyjnych, umieszczona w podziemiach. Wiele problemów logistycznych rozwiąże duży parking, na którym będą mogły być zabezpieczane wszelkie pojazdy, co zlikwiduje konieczność korzystania z zewnętrznych parkingów. W głównym budynku oprócz pomieszczeń biurowych, znajdą się m.in. pokoje przesłuchań dla ofiar i świadków przestępstw, pomieszczenia dla osób zatrzymanych, zaplecze socjalne i sala gimnastyczno-treningowa.

Koszt inwestycji finansowanej z Programu Modernizacji Policji wyniósł ponad 23 mln zł.

 

Powrót na górę strony