Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Bartoszyce: Kliknęły w link – straciły pieniądze. Apelujemy nie klikaj w nieznane linki!

Jedną z najpopularniejszych w ostatnim czasie metod wykorzystywanych przez oszustów jest odpowiedź na ogłoszenie zamieszczone przez sprzedających na popularnych portalach aukcyjnych. Kupujący, a tak naprawdę oszust, kontaktuje się nie przez portal, na którym towar jest wystawiony, ale prywatnie pisze do sprzedającego i prosi o podanie adresu e – mail, bądź wysyła wiadomości posługując się popularnym komunikatorem internetowym. Oszust wysyła link, dzięki któremu sprzedający otrzyma płatność, a kurier odbierze od niego towar. Pozornie wydaje się, że wszystko pójdzie sprawnie i szybko. Niestety, NIE! Kliknięcie w przesłany link i wypełnienie poszczególnych pól otwiera drogę oszustowi do dysponowania naszym kontem bankowym. Podając swoje wrażliwe dane, w tym hasła do bankowości internetowej, nr karty płatniczej, kod zabezpieczający CVV/CVC tracimy pieniądze, a kontakt z „kupującym” urywa się.

We wtorek 11 stycznia br., kryminalni z Bartoszyc przyjęli 2 zawiadomienia o oszustwach, tzw. metodą „na kupującego” z wykorzystaniem linku, dzięki któremu oszuści uzyskują dostęp do bakowości internetowej swojej ofiary. Tym razem ofiarami bezwzględnych oszustów padły dwie mieszkanki powiatu bartoszyckiego.  30 – latka straciła 2500 zł, a 48 – latka ponad 25000 zł. Obie chciały sprzedać nieużywane już przez siebie przedmioty, a oferowany towar wystawiły na popularnych portalach aukcyjnych. Na ich ogłoszenia odpowiedzieli oszuści. Każda ze sprzedających otrzymała link, który miał służyć finalizacji transakcji, a tak naprawdę był narzędziem do wyłudzenia danych do płatności online. 48 - latka po kliknięciu w link krok po kroku wypełniała wymagane pola, podawała dane takie jak nr karty płatniczej, czy kod zabezpieczający CVV/CVC, a do tego w kolejnych krokach podała kody autoryzujące transakcje na jej koncie bankowym. W konsekwencji z jej konta zniknęło ponad 25000 zł. Natomiast 30 – latka po kliknięciu w przesłany jej link od razu została przekierowana  na stronę banku, jednak nie mogła się zalogować. W między czasie zadzwonił do niej telefon, a automatyczna sekretarka podała 3 cyfrowy kod dostępu do bankowości, który kobieta wpisała, co nadal nie pozwoliło jej uzyskać dostępu do bankowości internetowej. Okazało się, że w tym czasie oszust włamał się na konto 30 – latki i wykonał wypłatę pieniędzy oraz przelał pozostałe środki na inne konto. Kobieta straciła 2500 zł.  

Apelujemy!

Nigdy nie otwieraj nieznanych linków i nie podawaj danych - szczególnie tych, związanych z płatnościami online i dostępem do bankowości internetowej.

Powrót na górę strony